۴ راهکار برای افزایش بهره وری یک استارتاپ

تعداد مشتریان هنوز کم است و شما باید مطمئن شوید که تک تک آن ها از نتیجه ای که دریافت می کنند راضی هستند. با این حال، تیم شما بی انگیزه و سازماندهی نشده است، ارتباطات فراوانی به درستی پیش نرفته‌اند و در نتیجه ممکن است موعد های مقرر زیادی نقض شوند. معضلی وجود دارد که شما باید از آن مطلع شوید - خیلی زود!

بعد از یک تجزیه و تحلیل سریع، مشخص می شود که شرکت کوچک شما دارای مسائل مربوط به بهره وری است؛ مسائلی که اگر اقدامی انجام نشود می توانند به مشکلات جدی تبدیل شوند. اما از کجا باید شروع کنید و چه تصمیمی بگیرید تا بتوانید به طور کلی بهره وری استارتاپ خود را افزایش دهید؟ خب، در اینجا چهار روش وجود دارد که اثبات شده اس و تاکنون مفید بوده اند.

1. حساب زمان را داشته باشید

در هشت ساعت کاری که باید کارهای مشخصی را به انجام برسانید موانع زیادی نه تنها فقط در مقابل شما بلکه در مقابل تمام گروه ظاهر می شوند. در این موارد مدیریت زمان اهمیت زیادی دارد:

تایمر را به شمردن بیاندازید - پروژه های پیچیده را به وظایف کوچکتر و دقیق تر تقسیم کنید و یک به یک بر انجام آن ها تمرکز کنید. با این کار نه تنها شما قادر خواهید بود به مراحل بالای کاری شخصی خود برسید بلکه می توانید دقیق تر به مشتریان خود بپردازید.

از ابزارهای ردیابی زمان استفاده کنید - یک فهرست از کارهایی که باید انجام بدهید درست کنید یا از نمودار زمانی استفاده کنید تا ببینید زمان تقریبی صرف شده در هر کار چقدر است. به این ترتیب به بینش بهتری نسبت به عملکرد و بهره وری تیم خواهید رسید.

از جلسات غیر ضروری اجتناب کنید - طبق تحقیقات، کارکنان اداره حدود 31 ساعت در ماه برای شرکت در جلسات ناکارآمد صرف می کنند. روز خود را با دقت برنامه ریزی کنید و در صورت امکان جلسات را به صورت ایستاده و سریع انجام دهید تا زمان بیشتری ذخیره کنید.

2. از ابزارهای مناسب برای افزایش بهره‌وری استفاده کنید

این روز ها برای هر چیزی یک نرم افزار وجود دارد: حسابداری، تجزیه و تحلیل، شبکه های اجتماعی، نوشتن یا مدیریت پروژه و مدیریت ارتباط با مشتری. اما انتخاب یکی از آنها برای استفاده، مشکل است.

به عنوان مثال، راه های زیادی برای سامان دهی به ایمیل ها وجود دارد. همچنین، زمانی که از برنامه ریزی پروژه، محول کردن وظایف، مکاتبات با مشتری و یا حسابداری حرف می زنیم راه حل های بسیاری وجود دارند، اما همه آنها در یک بسته جامع نیستند. ابزارهای خاصی برای مدیریت پروژه استارتاپ ها وجود دارند که می توانند بهره وری تیم تازه جمع شده را از طریق همکاری و ارتباطات داخلی بهتر و همچنین بینش بهتر در پیشرفت پروژه به ارمغان بیاورند.

3. کار را به تفریح تبدیل کنید!

در صورت امکان، اجازه دهید که فرهنگ شرکت شما را کارکنان شما تشکیل دهند - در غیر اینصورت، سعی کنید فرهنگ موجود را با نیازهای آن ها مطابقت دهید. محیط کاری مثبت، حال آن ها را خوب میکند و این حال خوب منجر می شود به:

کاهش گردش کارکنان - حفظِ فرهنگِ کارِ سرگرم کننده برای نگهداری کارکنان ضروری است. کارکنانی که به طور معمول احساس خوشحالی و ارزشمند بودن می کنند، به شرکت خود بیشتر وفادار هستند، بنابراین احتمال کمتری وجود دارد شما را ترک کنند.

بهره وری و بازدهی بهتر- اثربخشی یک استارتاپ را می توان با میزان بهره وری هر فرد که در آن کار می کند اندازه گیری کرد. یک کارمند ناراضی و مضطرب هنگامی که به انجام وظایف روزانه خود می پردازد، در بهترین حالت دچار حواس پرتی و در بدترین حالت ناآگاه و سست خواهد شد. تفریح برابر با شادی است و یک کارمند شاد یک کارمند پر بازده است.

اعتبار در میان کارمندان بالقوه- محیط سرگرم کننده باعث می شود که کارکنان با استعداد جذب آن شوند تا در نتیجه کیفیت بهتر محصول نهایی را برای شما تضمین کنند. پس از آن، محاسبات ساده است: محصول بهتر با قیمت های بالاتر فروخته می شود و گردش مالی بهتر موجب افزایش کلی ارزش شرکت در بازار مالی می شود.

4. برای آموزش سرمایه گذاری کنید

اکنون که شما تیم خود را راضی کرده اید، وقت آن رسیده است به آن ها اطمینان دهید که لحظه های خوبی در پیش خواهند داشت. در ابتدا، استارتاپ ها به تعداد کارکنان کمی تکیه می کنند تا مجموعه ای از وظایف را انجام دهند. اما بعدها، زمانی که به عنوان کسب و کار رشد و تکامل پیدا می کنید، شما مجبور خواهید شد تا چند چهره های جدید را وارد کار خود کنید. در این مرحله شما باید به آرامی به کار خود ادامه دهید: بیش از حد استخدام نکنید - فرد مناسب برای این کار ممکن است قبلا در اختیار شما باشد.

به عنوان مثال: به جای استخدام یک توسعه دهنده Python که شما چیز زیادی از آن نمی دانید، چرا اجازه نمی دهد توسعه دهنده PHP شما برای یادگیری پایتون اقدام کند؟ او قطعا از این فرصت سپاسگزاری خواهد کرد زیرا می تواند مهارت خود را بهبود دهد، و در عین حال، شرکت شما در بلند مدت سود خواهد کرد. کارکنان در صورتی که احساس کنند که می توانند کارهایشان را در سازمان گسترش دهند و فرصت برای پیشرفت وجود دارد، به احتمال خیلی زیاد خود را به اهداف شرکت متصل می کنند و متعهد می شوند.

جمع بندی

راه های بسیاری برای بهبود بهره وری استارتاپ های جدید وجود دارد، و همه آنها از همان فرضیه می آیند که می گوید: یک کارمند منظم و شاد یک کارمند کارآمد است. از آنجایی که بسیاری از استارتاپ ها مبتنی بر تکنولوژی هستند، نباید فراموش کنیم که این افراد و مجموعه مهارت هایشان هستند که ارزش دارند. بنابراین،برای تیم خود زمان بگذارید و نیاز های آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و مطمِن باشید که در آینده برای شما ده برابر سودمند خواهد بود


نویسنده:
Hesam Moeinedin

حسام معین‌الدین

حسام بیش از سه سال است که در فضای مدیریت پروژه فعالیت‌ می‌کند و اکنون در شرکت دوناب به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های مدیریت پروژه چابک، کارهای خود را بهتر مدیریت کنند.

افراد متخصص، تیم‌های استارتاپی و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق این فرم برای خدمات شرکت دوناب ثبت‌نام کنند

ثبت‌نام
اشتراک گذاری: